apr 282014
 

Door eerdere lekkage van de versnellingsbak was het noodzakelijk om de schakelaars op de versnellingsbak te vervangen.
Op één van de schakelaars ontbrak een hoekje, waardoor de lekkage was ontstaan. Zoals in het vorige bericht aangegeven vermoedde ik dat de oorzaak een defecte schakelaar was of dat de schakelaar niet goed aangesloten was.

Vandaag eerst maar eens begonnen met het verwijderen het deksel op de tunnel.

Deze is makkelijk te verwijderen en zo kun je bij de 2 schakelaars komen zonder de versnellingsbak eronder weg te halen.
Overigens was de deksel een mooi stukje huisvlijt. Er zaten allerlei gaten (3 stuks) in die ik niet thuis kon brengen en die vervolgens waren dicht gekit. Het laatste gat was zelfs opgevuld met een kurk van een wijnfles?!?!?! #wtf
Heb alles laten zitten.
Ga ik aandacht aan besteden als er ergens dit jaar een nieuwe mattenset inkomt. Heb dan gelijk de gelegenheid om dit netjes af te werken.

Na het verwijderen van de deksel zie je gelijk de 2 schakelaars zitten.


Beide schakelaars waren goed aangesloten.
Zag alleen wel dat er redelijk wat ‘vuiligheid’ op de contacten zat, dus deze gelijk schoongemaakt, contacten iets aangeklemd en weer bevestigd. Vervolgens overdrive weer getest, maar nog geen verbetering.

Onder het dashboard gedoken.
Bedrading van de overdrive op het dashboard gevolgd en kwam vervolgens een zekeringhouder tegen. Zekering eruit gehaald en geconstateerd dat deze finaal was doorgebrand.

doorgebrande zekering (16A)

doorgebrande zekering (16A)

Nieuwe zekering erin, opnieuw testen en,…………SUCCES!!!!
Tja, zo simpel kan het zijn. 😉

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(verplicht)

(verplicht)

Schrijf je in voor onze updates en ontvang automatisch een e-mail bij een nieuw bericht!Meld je aan!