Hoe het begon
Tja, daar sta je dan eind november 2013 op een dag in de garage waar je al bijna 20 jaar komt voor onderhoud.
Nog eens goed kijkend, naar wat mijn aandacht trekt, zie ik een Volvo 1800S staan uit 1966. Redelijk strak in de lak, maar wel een andere kleur dan de specificaties aangeven. Zo op het eerste gezicht weinig roest en van binnen in redelijke staat. Een auto die ik me herinner uit de jaren 70 van de serie ‘The Saint‘ met Roger Moore.
Een week later een afspraak gemaakt om een proefrit te maken.
Me van te voren verdiept in de zaken die belangrijk zijn tijdens een proefrit om op te letten en uit te voeren. De hele familie in de auto gepropt en rijden maar.
Verschillende straten genomen, eens een keer hard remmen om te beoordelen of de wagen naar een richting trekt, optrekken naar 100km/u en weer terug laten zakken om vervolgens weer op te trekken om olieverbruik te checken, etc.
Eerlijk gezegd was ik er na de eerste meter al uit en het vervolg laat zich raden! 🙂
Specificaties van de Volvo 1800S.
Type 18 = 1800 3 = origineel een B18B (dual carburator, high compression) Sinds 2003 een B20B motornummer: 496912 4 = US Export Model 5 = M41 + overdrive V = left hand drive F = 1966 Chassis nr: 17192 Kleur:79-1 = Pearl white (1=lighter shade) Nu kleurnummer: 103 Burgundy / Maroon / Wine red Bekleding: 308-501 = Black (with headrests???) |
De eerste foto’s.