Zoals in vorig bericht aangekondigd, zijn de bougie kabels en nieuwe bougies afgelopen zaterdag binnengekomen.
Ik heb de nieuwe bougie kabels eerst doorgemeten om de gegevens te vergelijken met de oude. De waardes lagen allemaal tussen 1-2 kΩ, dus beduidend beter dan de oude.
Nieuwe bougies geplaatst, nieuwe bougie kabels geplaatst en geprobeerd te starten.
Hij sloeg probleemloos aan en ik kan me niet herinneren dat het ooit zo soepel is gegaan. Na 5 minuten ‘proefrit’ leek de motor echter wat in te houden bij het accelereren. Toch iets mis met de nieuwe Champion bougies?
Ik had oorspronkelijk NGK besteld, maar blijkbaar waren deze niet meer voorradig.
Mijn gevoel (voor wat het waard is 🙂 ) was al niet helemaal lekker bij deze Champion bougies. Dus toch maar via een ander adres NGK BP6HS bougies besteld.
Afgelopen zondag de kleppen gesteld.
Op de foto hieronder is het stellen van de kleppen inmiddels afgerond en wordt het klepdeksel weer geplaatst.
Vandaag opnieuw een ‘proefrit’ gemaakt en het loopt allemaal erg soepel.
Het starten gaat probleemloos. De motor slaat vrijwel direct aan. Het inhouden van de motor bij accelereren is ook verleden tijd en de motor loopt een stuk rustiger. We kunnen weer meer een gerust hart kilometers maken. Top!!!